Retourneren

Verzenden

Wij doen zorgvuldig ons best de bestelling zo spoedig mogelijk bij u af te leveren. Bestellingen die op werkdagen vóór 17:00 worden gedaan, proberen wij dezelfde dag nog te verzenden. Soms zijn producten niet voorradig en dan kan de levering van uw bestelling iets langer duren. Op de product pagina staat een indicatie van de levertijd. Mochten wij om wat voor reden dan ook deze levertijd niet halen, dan brengen wij u hier natuurlijk zo spoedig mogelijk van op de hoogte.

Levering verloopt via de postbode of pakketbezorger van PostNL of andere vervoerder. Over het algemeen zal de aflevering de eerstvolgende werkdag tussen 9:00 en 18:00 plaatsvinden. Helaas kunnen wij het moment van aflevering niet garanderen.

 

Bedenktijd/retour

Het kan wel eens voorkomen dat u een bestelling retour wilt sturen. Wellicht omdat het product toch niet bevalt of misschien is er een andere reden is waarom u de bestelling toch niet zou willen hebben. Wat de reden ook is, u heeft het recht uw bestelling tot 30 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren mits in goede staat retour kan worden gezonden.

Beamer-winkel.nl houdt een retourtermijn (ook wel ‘zichttermijn’ of ‘bedenktijd’) aan van 30 dagen na levering bij bestellingen in de webwinkel. In deze periode hoeft de retourzending nog niet plaats te vinden – belangrijk is dat de wens om terug te sturen binnen 30 dagen aan onze klantenservice via e-mail, telefonisch of via de post wordt gemeld. De retourtermijn houdt verder in dat u, omdat u het product ‘op afstand’ heeft gekocht en daarom nooit heeft kunnen zien, het recht heeft om het product te bekijken zoals u in principe ook in een showroom of fysieke winkel zou hebben gedaan.
Wanneer u het product voor meer heeft gebruikt dan nodig is om te beoordelen of u het product wilt houden, kunt u alsnog gebruik maken van uw retourrecht. Echter bent u dan wel aansprakelijk voor de waardevermindering van het product. 

Beamer-winkel.nl heeft een aantal richtlijnen opgesteld voor als de klant een product wil retourneren met volledige vergoeding: 

  • Met het product zijn geen activiteiten uitgevoerd die deze enigerlei beschadigen of gebruikssporen hebben veroorzaakt; 
  • Beamers/projectoren mogen een maximum van 1 (brand-)uur hebben gedraaid zolang het beschermende plastic niet verwijderd is van de behuizing; 
  • Projectieschermen mogen niet zijn opgehangen.
    Dozen van projectieschermen mogen opengemaakt worden in zoverre het nodig is de kwaliteit van het product te kunnen inschatten. Zodra de doos van een projectiescherm is opengemaakt word er wel een waardevermindering van 30% toegepast ivm het het niet opnieuw als nieuw te kunnen aanbieden van het product.
    Let op: Op sommige schermen zit geen retourrecht i.v.m. de afmetingen en maatwerk. Schermen groter dan 2,50m breed dient u zelf retour te sturen via eigen post of zorg te dragen voor levering bij ons. 
  • Alle accessoires die bij het product bij levering aanwezig waren, dienen ook geretourneerd te zijn. 

Indien u niet voldoet aan één of meerdere van bovenstaande voorwaarden, dan kunt u alsnog uw product retourneren. Echter zullen wij dan wel kosten doorrekenen voor de waardevermindering van het geretourneerde product. U kunt voordat u een product retourneert bij onze klantenservice de kosten opvragen. Dit heeft te maken met het opnieuw aanbieden van een gebruikt/beschadigd product.

Na meer dan 1 uur en tot 5 uur gebruik van de beamer/projector word er een waardevermindering van minimaal 20% in rekening gebracht. Na gebruik van meer dan 5 uur wordt er een waardevermindering tot 50% in rekening gebracht. Bij meer dan 10 uur gebruik verliest u het recht de producten te retourneren.

 

Product ruilen?

Wilt u uw product ruilen? Dat is helemaal geen probleem. Mits voldaan aan de bovenstaande retourvoorwaarden. U kunt hiervoor contact opnemen met [email protected] Wel draagt u zelf de kosten voor terugzending van het product.

 

Ik heb een verkeerd bezorgadres doorgegeven!

 

Per ongeluk een verkeerd bezorgadres doorgegeven? Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op. We proberen dan de bestelling nog voor u te wijzigen. Houd rekening met een langere levertijd in verband met het wijzigen van het afleveradres.